søndag den 16. marts 2014

Frugtsalat ala Umahro


Jeg er meget inspireret af Umahro for tiden. Hans sunde alternativer gir mig forhåbninger om en lettere og sundere hverdag.
Specielt når vi hver torsdag mødes vi hos svigermekanikken og spiser aftensmad hele familien, 12 i alt har jeg brug for ligt ekstra inspiration. Der sidder jeg nemlig og spise min egen aftensmad og snacker på et glas vand, når alle spiser lækker is til dessert. Sidste uge gav jeg den gas og have derfor min egen dessert med. Det var meget lækkert.

Du skal bruge:
  • 1 stort æble
  • 4-5 jordbær
  • 1 håndfuld blåbær
  • 20 g. mørk chokolade 85 % kakao
  • 1 håndfuld mandler
  • 1 nips vaniljepulver
  • Citronsaft
How 2:
  1. Vask alt frugten
  2. Skær æblet i tern, jordbær i kvarte og kom det hele i en beholder sammen med blåbærrene.
  3. Press citronsaften ud over frugten
  4. Hak chokoladen og mandler groft, og drys det sammen med vaniljepulveret over frugten.
  5. Kom låg på beholderen og ryst det.
  6. Opbevar det på køl indtil det skal spises. Det er mega guf og man har god samvittighed bagefter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar