lørdag den 10. marts 2012

Flødebollefyld og Citronsirup

Denne kombination er fantastisk til citronmuffinsene. Det sure med det søde er sammen en god kombo da de uden hinanden, blir for meget.

Citronsirup:
  • 1 del vand
  • 2 del sukker
  • ½ del citronsaft

How 2:
  1. De tre ting koges sammen i en lille gryde og lad det koge i ca 15 min.
  2. Kom siruppen over i en anden kold skål, når du kan se den den er blevet gylden.
  3. Lad den køle lidt af før brug.
  4. Lav et krammerhus af bagepapir og kom det i. Så kan du sprøjte det ud på dit emne i en tynd stråle. 
NB: Varm det evt. kort tid i mikroovnen hvis det er blevet for koldt.



Flødebollefyld:
  • 1 dl pas. æggehvidder
  • 60 g. vand
  • 200 g. sukker

How 2:
  1. Kog en sukkerlage af vand og sukker.
  2. Når den har temperatur på 112 grader, hæld da lagen i de sammenpisket æggehvidder, i en lang tynd stråle.
  3. Lad nu massen piske til massen er kold. (Med denne mængde tager det ca. 15 min. Dobbelt por. så tager det ca. 30 min., så man kan med fodel bruge en køkkenmaskine der passer sig selv.)
  4. Kom massen i en sprøjtepose og sprøjt det, evt. på muffins, eller marzipanbund til alm. flødeboller.

NB: Denne kombi brugte jeg som sagt på mine citronmuffins, og der er MASSER tilovers af begge dele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar