tirsdag den 27. marts 2012

Red Velvet cake

Denne kage er en jeg har ville prøvet i lang tid, og nu fik jeg endelig mulighed for det og fik dermed fikset opskriften så den passer til mig. Prøv selv at bage denne.



Ingredienser:
  • 250 g. mel
  • 2 spsk mørk kakaopulver
  • 1 tsk. bagepulver
  • 115 g. smør
  • 300 g. sukker
  • 2 æg
  • 1 tsk. vaniljeessens
  • 240 ml kærnemælk
  • 2-3 spsk rød frugt farve

How 2:
  1. Start med at tænd for ovnen, og smør 2 runde kageforme med smør, kom bagepapir i bunden af dem og mel på siderne.
  2. Bland mel, kakao og bagepulver i en skål.
  3. Bland blødt smør og sukker i en skål, pisk det sammen.
  4. Tilføj 1 æg af gangen og vaniljeessensen.
  5. Bland mælken med frugtfarven og kom det skiftevis i med melet.
  6. Fordel dejen i de to bageforme og bag det i 15 min. ved 175 grader. Til den slipper på siderne og den har beståen nåletesten.
  7. Lad dem køle af i formen i 10 min. og tag dem ud af formen. Lad det køle helt af til de er stuetemperatur og pak dem ind i film og lad dem være på køl til de skal bruges. De kan fryses ned.
TIP: Bag 2 bunde og lig dem sammen med en lækker Flødeost creme. Smukke farver og smager vidunderligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar