søndag den 27. maj 2012

Grilmad - karoffelpakker

I dag har det været dejligt vejr og det betød selvfølgelig grilmad. Helt fra jeg var barn kan jeg huske at jeg har hjulpet min mor med at lave disse kartoffelpakker. Så derfor laver jeg dem stadig tit. Man gør således:



Kartoffelpakker:
  • 600 g. kartofler (rå eller tilberedt, det er lige meget)
  • 1 løg
  • Krydderier efter ejet valg
  • Vvin eller boulion
  • Smør
  • salt og peber
  • En masse stanoil


How 2:
  • Skær kartoflerne i skiver og løg i små tern.
  • Riv lange stykker stanoil af og fold det sammen på midten.
  • Lav en skål af staniolen ved at folde hjørnerne op om midten, evt. ved hjælp at en knytnæve på midten.
  • Fordel kartoflerne og løg i pakkerne. Kom krydderier i, salt og peber og lidt væske. (kartoflerne skal dampe og næsten koge i det, og er der noget tilbage er det en lækker sovs). Væsken kan være hvidvin eller boulion, det er lige meget. Kom til sidst smørklatter i pakken og luk den godt til.
  • Pakkerne kommes på grillen i mindst 15 minutter. Er kartoflerne forkogt, så er det nok med 10 minutter til de bare er varme igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar