søndag den 17. juni 2012

Rabarbermuffins med tørret solbær og chokolade

Jeg har brugt både rabarber og tørret solbær fordi det bare kaldte på mig. Jeg så solbærene og tænkte med det samme; kærnemælksmuffin med solbærene og rabarbere. Ja, jeg ved godt jeg er tosset.


Fyld:
  • 150 g. rabarber (skåret i tern)
  • 80 g. tørret solbær
  • 1 dl små chokoladeknapper
  • 2 æg
  • 100 g. smeltet og afkølet smør
  • 1½ dl kærnemælk
  • 175 g. mel
  • 100 g. rørsukker
  • 2 tsk. vaniljesukker
  • 2 tsk. bagepulver

How 2:
  1. Æg, smør og kærnemælk piskes sammen
  2. I en anden skål blandes mel, sukker, bagepulver og vaniljesukker
  3. De våde ting kommes i de tørre og blandes sammen hurtigt med en ske (pas på ikke at overbland)
  4. Kom solbær, rabarber og chokoladeknapperne i(hold lidt af rabarberne og chokoladen tilbage)
  5. Fordel dejen i papirmuffinsformene.
  6. Fordel de sidste rabarber og chokoladeknapper på muffinsene før de kommes i ovnen
  7. Bag muffinsene i en forvarm ovn ved 180 grader i 15-17 minutter til de er let gyldne.
Sådan ser de ud før de skal bages

De smager super både varme og kolde. Kan varmt anbefales som dessert med en kugle vaniljeis til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar