onsdag den 28. november 2012

Lækker Hunde kage med florentiner-smørcreme

Denne kage er fantastisk, og faktisk nemmere end den ser ud til at lave.  Her får I min hemmelighed!



Kagen er 2 ganske almindelig Klassens time kage fra Karolines køkken, bagt i 2 rugbrødsforme.
Den ene lagde jeg ud, og skar ned i til ørerne.
Den anden skar jeg ud til fødder og til ører. Ørerne lagde jeg ned i hullet som en bjælke, og skar så et V ned i.


Jeg håber I forstår billedet:



Smørcremen / Chokoladecremen (Pelsen):
  • 4 æg, pasteuriserede
  • 8 æggeblommer, pasteuriserede
  • 400 gram florsukker
  • 4 stang vanilje
  • 600 g. stuetempereret smør
  • Evt. rom
  • Instant kaffe pulver og/eller mærk kakaopulver og vand
 
How to:
  1. I en skål røres sukker, vanilje og æg sammen. Pisk med håndmikser på lavt gear, eller brug piskeris.
  2. Derefter sættes skålen over dampen af det let simrende vand i en kasserolle. Vandet til vandbad må aldrig koge. Vandet skal ikke nå op til skålen, det er dampen, som varmer æggemassen op til næsten kogepunktet. Man skal hele tiden piske, mens skålen står over damp. Massen røres først sammen, derefter piskes den (og da jeg har ganget opskriften op med 4 for at få nok til hele hunden, tog det lang tid, for at være ærlig over 1 time ), indtil den er meget varm og begynder at blive til en tyk creme.
  3. Tag skålen fra dampen, og sæt den på et viskestykke. Der piskes, indtil cremen er læbevarm, derefter røres kun af og til i den, indtil den er kold. Så tilsatte jeg 600 gram blødt smøre, jeg piskede ud i til det blev blødt og lyst.
  4. Derefter blandede jeg rom i. Smag dig frem efter hvad du synes.(kan undlades)
  5. Til sidst kaffe. Tag en kop, hæld lidt "instant kaffe"-pulver i, og hæld vand i. Kun lige nok til det bliver flydende/en grød. Hæld derefter i lidt af gangen, og smag til. Bland evt. lidt kakao i hvis du vil have en lækker chokoladesmag. Der skal meget til at "indfarve" hele massen. Prøv dig frem. Undlader du kaffe/kakaoen har du en fin smørcreme til at lave en fin hvid hund eller kat.
  6. Massen kommes i en sprøjtepose med en stor stjerne tyl i. Start med at sprøjt på hunden nederst ved fadet (man kan IKKE flytte hunden når der er kommet creme på).

Tips:
Minder om florentiner-smørcreme.

Hunden skal opbevares på køl og holder sig i 1 lille uges tid, hvis den da ikke er spist inden da.
 
Rigtig god fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar