mandag den 21. januar 2013

Puppe Pizza

Jeg så en fin pizza på Pinterest, og besluttede mig for at det skulle jeg da også prøve. Dette er resultatet. Det er SUPER nemt. Jeg havde min yngste arving med som hjælper og det gik fint. Hun synes faktisk det var pragtfuldt at vi skulle flette pizzaen som her. Da hun synes det lignede sommerfulgelaver i puppe, blev vi enige om at de skulle hedde: Puppe-Pizzaer.




Vi snød, så vi brugte en færdig mix- pizzadej. Mere hellig skal man heller ikke være. Vi bruygte følgende:
  • 2 pakker pizzadej-mix
  • Tomatsovs
  • En rest kødsovs
  • 1 pakke skinkestrimler
  • 1 pose pizzaost
  • 1 dåse ananas
How 2:
Pizzaen før de skal flettes
  1. Mix pizzadejen og del den i 3 lige store potioner
  2. Rul dem ud så den er aflang(ikke rund)
  3. I midten af dejen, kom fyldet på i en strimmel fra kant til kant
  4. Skær eller klip siden af dejen i strimler, næsten helt ind til fyldet
  5. I den ene ende, tager man den yderste strimmel fra fx. højre og folder den ind over midten og hele vejen over til strimlerne på den anden side - lidt på skrå.
  6. Tag så den yderste strimmel i den anden side og fold den hel over fyldet og tilbage til den første side
  7. Skift side til der ikke er flere strimler tilbage og slut af med at fold enderne neden under pizzaen.
  8. Få pizzaerne over på en bageplade med bagepapir og pensl dem evt. med sammenpisket æg.
  9. Bag dem i ca. 20 min. ved 200 grader, til de har en flot farve og er sprøde.
TIP. Man kan med fordel have pizzaen på et stykke bagepapir når man fylder og fletter. SÅ er det nemmere at få den over på bagepladen bagefter. Hvis man da laver flere end en.




Pizzaerne efter der er skåret i den. Dette er den med kødsovs i.
Mors store hjælper.
Hun synes det er MEGA fedt at hjælpe med at lave mad, når man må få beskidte fingre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar